poniedziałek, kwietnia 23, 2007

Samorealizacja i rysowanie


O działaniu człowieka decyduje dążenie do samorealizacji, która jest podstawową skłonnością natury ludzkiej. Jej przejawem może być miłość, twórczość, altruistyczne zachowania, rozwój własnego „ja”. Nie interesuje go produkt pracy, ale same przeżycia, np. twórczość jest ważna dlatego, że kształtuje osobę, a nie towar, który można sprzedać lub kupić. Życie poza obszarem samorealizacji nie jest życiem autentycznym i w pełni ludzkim.


To powyżej to jedno z założeń koncepcji psychologii humanistycznej. Zwrócić prosze uwage na to co pogrubiłem. Ostatnio dochodze do wniosku, że chciałbym mieć w życiu więcej działalności skupionej jedynie na samej sobie - z pominięciem efektów, celów itd.
No to co robimy?
Rysujemy.
Od czasów LO tego nie robiłem. Jak sie teraz zastanawiam dlaczego, to sam nie umiem sobie odpowiedzieć. Sie człowiek za bardzo w życiu ukierunkowuje i zaczyna pomijać kwestie typu: rysowanie jest przyjemne. Na pewno żaden ze mnie sztukmistrz, ale o to właśnie chodzi ! Dzięki temu że nie wiążę z rysowaniem żadnych ambicji mam total swobodę i luz. Nie muszę się starać robić tego dobrze.
LUX


1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Ofc bedzie to l337 |>r@\/\/1/\/g. Kk?